, ,

Enetimer

Her er 4 gode grunde til at booke en enetime i yoga:

1)  Kropslige udfordringer

Det kan være, at du har en konkret skavank eller udfordring i din krop – måske en rygskade, knæproblemer eller et brud som stadig udfordrer dig efter heling. Jeg vil guide dig i særlige øvelser, der styrker vævet omkring skaden. Men vi vil også lave øvelser, der afspænder de områder, som måske kompenserer for manglende styrke eller smidighed.

2)  Uro i sindet

Vi kan arbejde med psykiske udfordringer i en enetime, som hvis du f.eks. er hårdt ramt af stress, har svært ved at sove eller lider af angst. Vi vil primært arbejde med restorative stillinger – hvilende, støttede stillinger, der kan give dig en oplevelse af ro og tryghed. Det vil handle om at lande lige nu og her – men vi kan også lave et lille program til hjemmebrug eller forberede dig til holdtræning.

3)  Seriøs nybegynder

En tredje grund til at vælge en eller flere enetimer kan være, at du er helt ny til yoga og gerne vil sættes grundigt ind i de basale teknikker, før du melder dig på vores hold. Vi kan arbejde med grundstillinger, åndedræt, styrke og smidighed. Du kan lære din krop at kende på en ny måde, så du kan nyde at deltage på hold og lære at tage særlige hensyn til netop dine udfordringer.

4)  Erfaren med ønske for fordybelse

Det kan være, at du har en fast praksis, men ønsker yderligere fordybelse. Måske er der bestemte stillinger, som du har svært ved – hovedstand, håndstand, at gå op i en fuld bro eller dykke dybere i åndedrætsteknikker. Eller der er særlige udfordringer i dit liv, som kræver så meget af dig, at fordybelse i eget sind og krop er nødvendigt. Det kunne være f.eks. skilsmisse, dødsfald eller børn der flytter hjemmefra.

Forberedelse inden første time

Som forberedelse til første enetime får du en række spørgsmål, som du kan besvare per mail. De handler blandt andet om din erfaring med yoga, din dagligdag generelt, særlige udfordringer osv. Det giver os et fælles udgangspunkt – du får mulighed for at reflektere over formål og ønsker, og jeg kan forberede mig bedst muligt.

Udbytte af enetimer

Det er i selve mødet at vores samarbejde for alvor går i gang. Når jeg ser din krop arbejde i yogastillingerne, kan jeg guide dig meget mere specifikt, end jeg kan på et hold – både verbalt og med mine hænder. Det er intenst at få fuld opmærksomhed på den måde. En enetime kan opleves som 10 hold timer kogt ned til 75 minutter. Du kan booke en enkelt time eller et forløb på flere gange og få rabat – det er klart, at jo bedre vi sammen lærer din krop at kende, jo mere specifikt kan jeg guide dig. Uanset hvorfor du vælger at komme til enetimer, kan du være sikker på at få nye indsigter og større forståelse af din krop.

For at booke ser du på mulige tider under enetimer og sender mig en mail med tider, der passer dig. (Hvis ikke de passer, så skriv alligevel – måske kan vi finde andre tider, men ikke når der er fastlagte hold på skemaet i forvejen, for så er der ikke plads til os i studiet.)

Hvad siger dem, der har prøvet enetimer med Hanna?

Sana Olsen:
“Jeg opsøgte Hanna med henblik på enetimer, da jeg i en periode var stresset, og trængte til at få ro i sjæl og sind. Jeg kunne ikke overskue nogen form for holdtræning, og følte at yoga-enetimer, som var tilrettelagt efter mit behov, var en del af vejen frem for mig.
Hanna var lige fra starten af sød, forstående og imødekommende. Hanna forstod mine ønsker, og enetimerne blev formet lige til netop det, som jeg havde behov for. Jeg kan varmt anbefale de intense enetimer hos Yoga Med Vinger/Hanna Permin. Der er fokus på dig og lige der, hvor du er i dit liv, og på det som du står og har behov for med yogaen som et fantastisk redskab og livsstil”.

Margith Hansen:
“Efter kort at have briefet Hanna om min baggrund, helbred, udfordringer og ønsker, mødte jeg op til en rolig, empatisk og velforberedt yogalærer, som havde helt fokus på mig og de øvelser, der kunne være brugbare for netop mine behov. Efterfølgende fik jeg nogle meget ”søde” stregtegninger, der kunne hjælpe mig, når jeg ville lave nogle øvelser hjemme.
Jeg kan varmt anbefale en enetime hos Hanna, uanset alder og forudsætninger. Man kan altid lære nye og/eller forfine de øvelser/stillinger, man kender i forvejen”.
© Copyright – Yoga med vinger